RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

For en reklame

Sist oppdatert:
Dette er antakelig den beste annonseringen for et spill vi noen gang har sett.

(Spill):«Street Fighter IV» ble nylig lansert til PS3 og Xbox 360, et spill vi her i Spillmagasinet ikke nølte med å gi seks øyne på terningen i anmeldelsen.

«Street Fighter» er imidlertid mer enn bare et spill. Den er et symbol på arkadespill og svette spillehaller. På japansk spillkunst og, ja, langt på vei hele 90-tallet. Det er i alle fall hva Capcom selv mener.

I en videospesial i tre deler tar spillselskapet for seg 90-tallets popkultur i all sin strålende glans, fra erotiske «Basic Instinct» til tenåringsfenomenet Kris Kross, fra «Wayne's World» til «Street Fighter II». Eller som Capcom kaller det: «Street-Fighter»-årene.

Videoene er naturligvis ment å promotere det nye «Street Fighter»-spillet, men basert på uttalelser fra en rekke britiske mediepersonligheter er videoene samtidig et underholdende dokument på 90-tallets ungdomskultur.

Se «Street-Fighter»-årene, del 1

Se «Street-Fighter»-årene, del 2

Se «Street-Fighter»-årene, del 3

På forsiden av Spillmagasinet finner du flere saker om spill.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere