RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Forbrukerrådet slakter Norwegian-informasjon

Sist oppdatert:
Oslo (NTB): Forbrukerrådets direktør Randi Flesland mener at Norwegians informasjon til passasjerene om hva de har krav på ved forsinkelser ikke holder mål.

- Uegnet som kundeinformasjon, sier Flesland til Aftenposten om informasjonen Norwegian henviser sine kunder til via selskapets nettsider.

Dokumentet er på engelsk og handler om hva som er flyselskapets ansvar overfor passasjerer ved forsinkelser og ikke. Målgruppen er landenes flymyndigheter.

- Dette er for vanskelig tilgjengelig informasjon for en vanlig passasjer, sier Flesland, som i stedet oppfordrer alle som er blitt rammet av Norwegian-forsinkelser på langrutene, til å sende klage til Transportklagenemnda.

- Vi er enig med Norwegian i at fabrikasjonsfeil regnes som ekstraordinære hendelser, men Norwegian har i flere runder fått kjennskap til at de har et problem, og må planlegge ut ifra det, sier Flesland.

Informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian sier at de vil ta innspillet fra Forbrukerrådet om kundeinformasjon. (©NTB)

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere