RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Fortsatt få jobbannonser i avisene

Sist oppdatert:
Annonsevolumet i avisene økte med 2,6 prosent i første halvår og det er tabloidene som leder an. Stillings-markedet faller fortsatt.

De siste årene har pilene pekt nedover for avisene. Siden slutten av 1998 har det kun vært små oppturer i den berg og dalbane-ferden som avisene har vært gjennom på annonsesiden.

Nå begynner det så smått å peke oppover igjen. Hittil i år har annonsemengden i avisene som er med i Avisenes Felles Markedsdatabase registrert en annonseoppgang på 2,6 prosent. I forhold til samme periode i fjor, er oppgangen enda større.

Det er de to løssalgsavisene, Dagbladet og VG, som øker mest. Ifølge Avisenes Felles Markedsdatabase har disse to avisene til sammen økt med 10 prosent så langt i år, det er langt bedre enn aleneavisene som på en andreplass har en økning på 2,6 prosent.

Nisjeavisene og Nummer en avisene har en økning på 2,3 prosent, mens de utsatte nummer to avisene registrerer en oppgang på kun 1,3 prosent og en reell nedgang i juni på 0,7 prosent.

Det er fortsatt eiendomsannonseringen som trekker annonsemarkedet opp. I volum kan avisene glede seg over en økning på 31,4 prosent så langt i år, mens bil og stilling ledig faller med henholdsvis 5,9 og 30,2 prosent.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere