RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Fotball, sex og motorsport

Verdens største livsstilsmagasin for menn lanseres i dag i norsk utgave. Magasinet følger den samme oppskriften som har gitt dem suksess internasjonalt.

For Him Magazine (FHM) er ikke det første internasjonale magasinet som prøver seg på det norske markedet. De følger i fotsporene til magasiner som Playboy og Slitz. Tidligere forsøk har vist at det er vanskelig for rene herremagasiner å lykkes på det norske markedet.

Forsiden er alltid viktig for denne typen magasiner, og forsiden til den første norske utgaven av FHM prydes av Vanessa Borgli og Ingeborg Sundrehagen Raustøl som mange kjenner fra Hotel Cæsar.

Ellers følger magasinet oppskriften som så mange andre slike magasiner har fulgt tidligere med fokus på sex, sport og kjendiser. I tillegg til en rekke lettkledde modeller har blant annet artikler om Petter Solberg, sommerens fotball-EM og kule duppedingser for menn fått omtale i bladet.

Noen magasiner har startet som rene herremagasiner, men har senere endret profil og endt opp som magasiner for både menn og kvinner. Behovet for flere rene herremagasiner er derfor helt klart tilstede. Om FHM med sin lett humoristiske og løsslupne stil klarer å få fotfeste i det norske markedet gjenstår å se.

Førsteutgaven er i salg nå og koster 25 kroner som er introduksjonspris. Senere vil den norske utgaven av FHM koste i underkant av 50 kroner.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere