RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Fyrst Albert vant søksmål etter falske bryllupsrykter

Sist oppdatert:
London (NTB-AFP): Fyrst Albert og fyrstinne Charlene av Monaco har vunnet søksmålet mot en britisk avis, som i 2011 skrev at hun motvillig giftet seg med ham, og da mot betaling.

Avisen Sunday Times skrev også at fyrst Albert beslagla hennes pass slik at hun ikke kunne forlate landet.

Bakgrunnen for ryktene var Charlenes noe mutte og svært alvorlige framtoning under bryllupet for halvannet år siden.

Ifølge Sunday Times ville hun ikke gifte seg med Albert fordi hun like før bryllupet hadde funnet ut at han var far til ytterligere ett barn utenfor ekteskap, hans tredje. Hun skulle likevel ha gått med på å gifte seg for å «opprettholde fasaden» mot å få betalt en klekkelig sum penger og med løfter om at ekteskapet etterpå ville bli annullert.

- Ingenting av dette var sant, sa fyrsteparets advokat Mark Thomson til den britiske domstolen tirsdag.

Fyrsteparet vant søksmålet, og avisen, som eies av mediemogulen Rupert Murdoch, har innrømmet at artiklene var oppspinn. Avisen bekrefter at den vil betale fyrsteparet erstatning, men summen er ennå ikke fastsatt. (©NTB)

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere