RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Gammel merkevare til Try

Sist oppdatert:
New Deal har fått mye anerkjennelse for sin kampanje for Möllers Tran. Nå bytter Peter Möller byrå til Try Reklamebyrå.

Annonsørene har valgt Try i det siste. Nylig valgte Coop Try som sitt reklamebyrå, i tillegg til New Deal. Det samme gjorde Mega og Blindeforbundet.

Nå har den Orkla-eide merkevaren Peter Möller lagt sin reklamekonto til byrået. I 2004 er det også 150 år siden apoteker Peter Möller tappet sin første flaske med Möller's Tran.

De fleste husker sikkert reklamefilmene fra Peter Möller, med payoffen "Tok du for mye Möllers Tran, bestefar?

Annonsøren har de siste par årene brukt New Deal som sitt reklamebyrå og byrået kom opp med særlig en film som fikk mange anerkjennende nikk fra reklamefolk. Det ble både shortlist i Cannes og Sølvfisk fra TV 2 på filmen "Skrukork", regissert av Stefan Treshow, selv om den ikke klatret helt til topps i Gullfisken, gjorde den det i Gullblyanten. "Skrukrok" fikk gull i kategorien Film i landets viktigste kreative reklamekonkurranse.

Filmen ble også funnet verdig en plass i marsnummeret av det prestisjetunge tidsskriftet Shots, som tar mål av seg å vise frem de beste av verdens reklamefilmer.

Men på tross av anerkjennende nikk. Nå har de altså valgt å flytte sin reklamekonto fra New Deal til byrået i Øvre Slottsgate.

Try vil jobbe med produkter som Möller´s Tran, Möller´s Dobbel og Möller´s Basic. Teamet som skal jobbe med Peter Möller vil bestå av Øystein Halvorsen, Karin Lund, Bente Kvam og Naima J. Boger.

Det er ikke første gang Kjetil Try har sine fingre med i kampanjer for Möllers Tran. Sammen med Try-AD Einar Fjøsne sto han bak reklame for Peter Möller da de begge jobbet i Scaneco på åttitallet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere