RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Gratiskampanje til Norsk Luftambulanse

Sist oppdatert:
Årets kampanjedugnad fra reklamebransjen, Reklame for alvor, gis til Norsk Luftambulanse. Kampanjen har en verdi på rundt ti millioner kroner.

Det var Natteravnene som ble tilkjent Reklame for alvor i fjor og Dinamo Reklamebyrå sto bak kampanjen med blant annet filmer på kino og TV. Tidligere år har kampanjen hatt en samlet verdi på rundt ti millioner, mens mediebyrået OMD klokket inn på hele 12 millioner kroner for Natteravnenes kampanje.

Nå har Kreativt Forum tildelt neste års års Reklame for alvor til Norsk Luftambulanse. I konkurranse med 94 ideelle organisasjoner tildeles stiftelsen en reklamekampanje som utarbeides av en tilnærmet samlet norsk reklamebransje og som ledes av bransjeforeningen Kreativt Forum.

- Vi har utnevnt Stiftelsen Norsk Luftambulanse fordi de har et svært positivt utgangspunkt og fordi de gjennom kampanjen kan rette fokuset på en problemstilling som kan bidra til å redde liv - hvert eneste år. I et samfunn med stadig verre ulykkesstatistikker, både i trafikken og på andre områder, er det viktig med økt kunnskap hos folk flest. Mange har opplevd maktesløsheten når de er først på et ulykkessted. Problemstillingen er derfor noe som angår oss alle, sier Tom Søgård, som leder Reklame for Alvor 2003.

- Dette gir oss en fantastisk mulighet til å påvirke folks holdninger til førstehjelp. Vi håper og tror at kampanjen vil føre til at flere ønsker å lære seg førstehjelp, og takker reklamebransjen for at den blir med på laget for å redde flere liv, sier Steinar Sørlie, administrerende direktør i Norsk Luftambulanse i en pressemelding.

Årets Reklame for alvor fristet 95 ideelle organisasjoner. Dugnaden arrangeres av reklamebransjens interesseorganisasjon Kreativt Forum og både utarbeidelse av reklamekampanjen og plassering i mediene gjøres på ideell basis.

- Problemstillingen bør absolutt by på spennende muligheter for kreatørene, blant annet fordi stiftelsen er særdeles profesjonell og har en konstruktiv tilnærming til en meget aktuell problemstilling. Jeg er sikker på at dette vil resultere i løsninger de fleste medier er stolte av å få på trykk. Vi håper at interessen for å delta i årets Reklame for Alvor blir minst like stor som ved tidligere år, sier Erik Hersoug, kreativ direktør i Kreativt Forum.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere