RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Gulltaggen til Braathens

Braathens stakk av med prisen for beste nettreklame. Gule Sider vant Gulltaggen i kategorien beste internettkampanje.

Braathens internettannonser med tilbud til utvalgte destinasjoner ble torsdag tildelt Gulltaggen, for siste års beste annonse på nettet. Gule Sider vant Gulltaggen i kategorien beste internettkampanje.

Tilsammen ble 140 nettbaserte reklamearbeider ble vurdert i de åtte priskategoriene. Telenor fikk æresprisen for Årets annonsør.

- Det har vært en betraktelig kvalitetsøkning i de påmeldte bidragene til årets Gulltaggen. Det viser at det har skjedd en modning hos både reklamebyråer og annonsører. Internett er blitt en naturlig kanal for å bygge merkevarer og selge produkter og tjenester, sier daglig leder Terje Gaupseth i INMA.

Braathens vant kategorien annonse med tilbud om rimelige flybilletter til Barcelona. De benyttet live webkamerabilder for å vise destinasjonene. Annonsen var utviklet av Dinamo Link, i samarbeide med APT.

Gules Sider og McCann reklame vant Gulltaggen i kategorien Kampanje med sine annonser for sin forenklede søketjeneste på Internett.

Kunstner og fotograf Sten Magne Klann vant, sammen med Virtual Garden Screenplay, Gulltaggen i kategorien eventorienterte nettaktviteteter.

Prisen for "Årets annonsør" ble tildelt Telenor, for deres pionèervirksomhet innen nettannonsering.

Prisen "Årets Internettperson" gikk i år til et selskap, APT. Juryens begrunnelse var at de har skapt et økt fokus på nettets egenart og styrke ved å produsere elegante tekniske og kreative interaktive løsninger.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere