RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Har kollegaer i 50 land

Sist oppdatert:
Zaher Al-Mele jobber med Markedsføring for EF Språkreiser.

Zaher Al-Mele (24), fra Grünerløkka i Oslo, gikk ut fra Markedshøyskolen våren 2011. Nå jobber han med markedsføring for EF Språkreiser og har kollegaer i mer enn 50 land.

– Jeg stortrives med å jobbe på tvers av så mange ulike kulturer daglig. Jeg er selv fra Palestina, og har to kulturer og to språk med meg hver dag. I en mer internasjonal verden er det en fordel å kunne noe om kulturelle forskjeller, også i næringslivet. Bedriftskulturene fra land til land er veldig ulike, og for å kunne være en god markedsfører bør man ha forståelse for dette, sier Zaher.

Interessen for andre kulturer fikk Zaher brukt i sin bacheloroppgave. Der undersøkte han mulighetene for å selge osten Jarlsberg i Kina. Nå holder han informasjonsmøter for utenlandsstudenter, for å forberede dem på møtet med en annen kultur.

Les også:

Selv om du er internasjonalt orientert, valgte du likevel en høyskole i Oslo?

-Ja, jeg har bodd i Oslo hele livet og ville også studere her. Markedshøyskolen har en unik beliggenhet midt i byen som tiltalte meg, sier Zaher.

Han forteller at et nært miljø med små klasser passer han godt, at slik blir man godt kjent, også på tvers av linjene, og at man får innblikk i flere fagområder som man kan benytte seg av i arbeidslivet.

Les også:

Hvilke tre ord ville du valgt til å markedsføre skolen og hvorfor?

- Nærhet. Sosialt. Læringsutbytte. Nærheten studentene har til hverandre, forelesere, næringslivet og alle goder man finner i sentrum, gjør studiehverdagen til gøy læring. Det er et sosialt og uformelt miljø, man gleder seg til å dra på skolen og får et desto større læringsutbytte. Uansett hvor du beveger deg på skolen, vil du møte venner og kjente. Det er en sprudlende studiehverdag, sier Zaher.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere