RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

OMDØMMEFALL: Konserndirektør for strategi og innkjøp i Rema 1000, Lars Kristian Lindberg, under lanseringen av kundeprogrammet Æ i januar. Nå opplever Rema 1000 et historisk omdømmefall.
OMDØMMEFALL: Konserndirektør for strategi og innkjøp i Rema 1000, Lars Kristian Lindberg, under lanseringen av kundeprogrammet Æ i januar. Nå opplever Rema 1000 et historisk omdømmefall. Foto: Vidar Ruud (NTB scanpix)

Historisk omdømmefall for Rema 1000

Sist oppdatert:
- Setter ny rekord.

Rema 1000s omdømme har falt med hele 32 poeng fra i fjor til år, viser Kantar TNS sin årlige omdømmeundersøkelse.

Det er et historisk stort omdømmefall, opplyser bedriftsrådgiver i Kantar TNS, Jonny Nordøy, til E24

- Ny rekord

- Rema 1000 setter ny rekord, jeg finner ingen hvis omdømme har falt like mye på bare ett år, sier Nordøy.

Kantar TNS har gjennomført omdømmeundersøkelser siden 2008. 70 virksomheter er kartlagt i årets undersøkelse, og Rema 1000 havner helt nede på 67.-plass på listen.

Rema 1000 lanserte kundefordelsappen «Æ» i januar i år, som en offensiv strategi i kampen om dagligvarekundene.

Rema 1000 ikke overrasket

Mange reagerte imidlertid på at dagligvarekjeden samtidig fjernet flere populære merkevarer fra sine butikkhyller, og merkelanseringen endte raskt som et mageplask.

- Æ-appen er bra og en gavepakke til Remas kunder, men det ble veldig mye styr rundt bestevenn-strategien, sa dagligvareekspert Odd Gisholt til Nettavisen da de ble kjent at Rema 1000 mistet markedsandeler til konkurrentene også i mars.

At omdømme til dagligvarekjeden nå stuper, overrasker ikke kommunikasjonsrådgiver i Rema 1000, Rebecca Ophus, i lys av de siste månedenes støy.

- Men resultatet er en tydelig tilbakemelding fra publikum som vi tar på alvor, sier hun til E24.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

Våre bloggere