RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(Foto: Shutterstock)

Hjelp mot vinterblues

Sist oppdatert:
Føler du at livet går litt trått akkurat nå?

(SIDE2): Kanskje har influensaen, kulda og mørket tatt innersvingen på humøret og livsgleden?

Da er du i tilfelle en av mange som kan trenge en dose energi og påfyll for å komme i balanse igjen. Nettsiden Living Health har listet opp sju gode råd.

Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!

1. Neste høst forebygger du lettest ved å få så mye sol som mulig før vinteren kicker inn. Bruk minst fire timer ute hver eneste dag, mens sola fortsatt varmer litt.

2. Få deg en lyslampe som du har stående på pulten din og bruk den minst en time hver dag.

Side2 har testet lyslampe: Lysende hjelp til morratryner

LES OGSÅ: LYS DREPER VINTERDEPRESJONER

3. Tren minst fire til seks ganger hver uke, i 30-45 minutter. Du kan bare gå deg en lang tur eller gå på tredemølla på treningssentret ditt, dersom du foretrekker å være innendørs. Det viktigste er at du holder deg i aktivitet.

4. Akupunktur og kinesiske urter funker bra for noen mennesker, men dette er helt individuelt.

Side2 testet akupunktur mot nedstemthet. Les mer her: Nålene som gir deg energi

5. Ta fiskeolje, minst 600 milligram med kombinert EPA/DHA daglig.

6. Ta 500 milligram med vitamin C tre til fire ganger hver dag, sammen med mye vann og en vitamin B-pille.

7. Hvis du føler deg håpløst deprimert så ta kontakt med fastlegen din. Kanskje trenger du medisiner.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere