RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Roald Olsbø ved House of Singles Bergen beklager måten han håndterte klagen fra Mikaela Kristina Hørberg (innfelt). Foto: Privat
Roald Olsbø ved House of Singles Bergen beklager måten han håndterte klagen fra Mikaela Kristina Hørberg (innfelt). Foto: Privat

House of Singles skrev selv de frekke svarene til kunden

Sist oppdatert:
– Det var jeg som skrev alle meldingene, innrømmer daglig leder.

BERGEN: Onsdag skrev Bergensavisen om Mikaela Kristina Hørberg (23) som ble sjokkert over svaret hun etter å ha klaget på skredderarbeid.

Les saken her!

Fra klesbutikken House of Singles Bergens sin profil på Facebook lød svaret at kjolenvar blitt presset ned på en kropp den ikke var ment for.

Daglig leder Roald Olsbø sa til Bergensavisen at alle meldingene var blitt skrevet fra en stjålet smarttelefon som hadde tilgang til butikkens Facebook-profil og at han skulle anmelde tyveriet.

Torsdag sier Olsbø til Bergensavisen at det var han selv som sto bak og at iphonen ikke var stjålet.

– Det var en overilt handling og jeg prøvde å finne en vei ut av det hele.

– Hvem hadde skrevet svarene Hørberg fikk?

– Det var meg, sier Olsbø og understreker at han ikke leverte noe politianmeldese etter det påståtte tyveriet.

Var ikke stjålet

Når Bergensavisen møter Olsbø i butikken på Kløverhuset i Bergen legger han seg helt flat og beklager overfor Mikaela Kristina Hørberg.

Han har lagt ut et langt skriv på butikkens Facebook-profil der han forklarer seg:

«Du skulle på ball. Jeg gikk i ball. Jeg gikk i lås og løsnet i sømmene. Jeg har erfaring fra motebransjen fra lenge før du ble født, Mikaela. Og som stolt yrkesutøver og fagmann så kan det til tider være vanskelig å innrømme feil. Hvis du legger til en lett dragning mot drama, så kan det kanskje forklare noe av mitt reaksjonsmønster under og etter denne episoden, som endte med at kjolen din og Facebook-ratingen vår raknet fullstendig.», skriver han i innlegget.

– Det er en rekke sammenfallende ting som har gjort at dette ble helt feil, sier Olsbø og forteller at Hørberg skal få tilbake pengene hun måtte betale for å få reparert kjolen.

Han skjønner at folk har latt seg provosere av det som i utgangspunktet startet som en kundehenvendelse.

– Det forstår jeg, men de har ikke sett menneskene bak dette. Vi som jobber her er mennesker av kjøtt og blod og vi har følelser som alle andre, sier Olsbø.

Vil arrangere Mikaelas-dag

I beklagelsen på butikkens Facebook-profil skriver han at han tar selvkritikk.

– Etter mye frem og tilbake, i sosiale og usosiale medier, har jeg funnet ut at det er på tide å innse at jeg kunne taklet denne saken og etterspillet mye bedre, står det.

Han avslutter med å skrive at han er usikker på hvordan han kan rette opp i det som har skjedd og foreslår at House of Singles Bergen kan arrangere en egen dag for henne.

– Jeg håper hun tar kontakt, slik at vi kan finne ut av dette, sier Olsbø til avisen.

– Oj, det høres koselig ut

Hørberg forteller at hun har fått tilbake pengene, men at hun ennå ikke har fått lest det siste innlegget fra Roald Olsbø.

– Hva synes du om at Olsbø foreslår at butikken kan arrangere en egen dag for deg?

– Oj, det høres koselig ut. Hele saken er tragisk og jeg vil virkelig ordne opp igjen, slik at det ikke skal være noe hatforhold mellom oss, sier Hørberg.

Hun forteller at det har rast inn med reaksjoner og støtte det siste døgnet.

– Jeg synes det har vært forferdelig. Det var ikke meningen at det skulle bli så stort, fastslår 23-åringen som er klar på at hun kommer til å ta kontakt med Olsbø for å ordne opp.

Les flere saker fra Bergensavisen her!

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere