RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Hun er Ugly Betty

Sist oppdatert:
22 år gamle America Ferrera er jenta bak «Ugly Betty». Her forteller hun om hvordan hun blir Betty.

(SIDE2:) Ferrera har tatt USA med storm etter suksessen med «Ugly Betty» og selv om den 22 år gamle skuespilleren på langt nær kan kalles stygg forteller hun at det går ganske så raskt å forvandle seg til Betty.

Se bilder av America Ferrera i karusellen under

Drømte om tannregulering
- Det går kjapt. Tannreguleringen settes inn, så får jeg buskete øyenbryn, briller og rart hår. Deretter er det bare å ta på seg de ville Betty-klærne, sier Ferrera. Og legger til at tannregulering alltid var hennes store drøm da hun var yngre.

- Men nå er jeg glad jeg ikke behøvde det, sier hun.

Hun prøvegikk Betty-kostymet i New York lenge før innspillingen startet.

- Det var ingen som la merke til meg. Det finnes tydeligvis større friker i New York enn Betty, ler hun.

- Kraftig utstråling
Ferrera var et relativt ubeskrevet blad i filmbyen før «Ugly Betty». Hun debuterte på lerretet i rollen som Ana Garcia i den kritikerroste filmen «Real Women Have Curves» i 2002 og hadde en rolle i filmen «The Sisterhood of the Traveling Pants». Hun har også hatt en mindre rolle i tv-serien «CSI». Ferrera er yngst av seks søsken og foreldrene er fra Honduras.

Les vår anmeldelse av serien: Herlig stygg Betty

«Ugly Betty»-produsent Salma Hayek lot seg imponere av America da hun så henne i debuten.

- Hun har et sjeldent talent. Hun har en kraftig utstråling på skjermen og mer stjernekvalitet enn det jeg har sett på lenge, skryter Hayek.

«Ugly Betty» hadde et snitt på utrolige 14 millioner seere i fjor høst. I kjølvannet av serien har det blitt lansert en gedigen reklamekampanje som heter «Be Ugly 2007» der hovedfokuset er å promotere en positiv holdning til unge jenter.

Les mer om det her:Retten til å være stygg

Onsdagens premiere på «Ugly Betty» samlet 365.000 seere. De ga markedsandeler på 24,5 prosent, noe som er bra for TVNorge.

- Vi er kjempefornøyde, sier informasjonsdirektør i TVNorge Jens Petter Gjelseth til Side2. Spesielt fornøyd er han med målgruppetallene på kvinner 12-44. Der hadde serien markedsandeler på 44,4 prosent.

- Det er bare LOST som har hatt bedre premieretall, sier Gjelseth.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere