RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

iMarkedet er blitt Aller

Sist oppdatert:
Katalysator Media, eier av Digi, DinSide, iMarkedet og Propaganda, har nå fått ny eier – og nytt navn. Den nye eieren er Aller, og det nye navnet er Aller Internet Media
Katalysator Media ble dannet sommeren 2002. Etter at bunnen mer eller mindre falt ut av internett-markedet, fant eierne av Digi, Propaganda, DinSide og iMarkedet ut at det eneste fornuftige var å slå alle selskapene sammen, kutte kostnader og benytte hverandres posisjon til å øke både omsetningen og lesertallet.

Kuttene var dramatiske, men ettersom de først og fremst fant sted på områder hvor man hadde dobbeltfunksjoner og mange leverandører, klarte man å opprettholde fokuset både i redaksjonene og på salgsavdelingen.

Enden på visa er at man på to år økt antall lesere med 70-80 prosent i Katalysator Media, og at omsetningen har blitt stadig bedre. Første halvår i år har Katalysator Media gått betydelig over budsjett, og tjent penger.

Flere interessenter

- Katalysator Media har hatt flere interessenter det siste året, sier administrerende direktør Bernhard A. Steen -- som vil å fortsette i stillingen.

- Eiernes vurderinger gjorde at Aller ble valgt, og responsen internt både i Aller-gruppen og Katalysator Media har vært entydig positiv. Det som er klart er at satsingen på Digi, DinSide, Propaganda og iMarkedet kommer til å bli enda kraftigere, med en eier som både har muskler og enorme markedsføringskrefter i ryggen, sier han videre.

- Samtidig er det jo svært naturlig å se på hvordan de mange Aller-publikasjonene og Aller Internet Media (AIM) kan dra mest mulig nytte av hverandre. Det er uhyre spennende å se hva vi kan lære fra magasin-verdenen, og hva vi eventuelt kan bidra med inn mot en rekke av Norges mest leste blader, avslutter Steen.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere