RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Fikk konfekt - kjøpte luftrenser

Sist oppdatert:
Østfold-mannen ble oppringt og spurt om å delta i en undersøkelse. En snau time senere var han den ulykkelige eier av en luftrenser til 9000 kroner.

Pågående selgere gjør at mange klager til Forbrukerrådet. Metodene som brukes for å få oss til å kjøpe ting over telefon blir stadig mer utspekulerte, forteller P4.

Det gjelder ikke minst et firma i Moss som selger luftrensere og støvsugere. En av klagerne ble oppringt og spurt om han kunne delta i en undersøkelse om inneklima. Som takk for hjelpen ville selgeren gi ham en konfekteske.

«Og med det samme vi er der, vil vi gjerne vise deg noen produkter», sa den hyggelige damen. En snau time senere var han eier av en luftrenser til 9000 kroner.

Østfold-mannen vil nå ha pengene tilbake og bli kvitt maskinen.

- Jeg vil si det er på grensen til det utilbørlige for å komme inne til folk. De er jo så pågående. Vi har hatt folk som føler de er hjernevasket av selgere på døra, sier Else Tellefsen i Forbrukerrådet til P4. Hun minner om retten til å heve et kjøp innen 14 dager.

Daglig leder av Mosse-firmaet som er registrert med 28 henvendelser i løpet av to år, stiller seg uforstående til kritikken.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere