RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Hemsedal lokket ungdommene

Turistnæringen i Hemsedal har lenge drevet aggressiv markedsføring mot tenåringer.
Sist oppdatert:

Ingen i Hemsedal bør være overrasket over at det kryr av ungdom fra 16-19 år i alpinbygda. I flere år har det vært drevet en aggressiv markedsføring mot ungdom, skriver VG.

I 2004 var Øystein Sundelin (20) revysjef på Nordstrand skole. Da var Hemsedal Booking svært interessert i å markedsføre seg.

- De tok kontakt for å få inn reklame i revyheftene våre, og ønsket også å ha stands på skolen for å reklamere for skiferie i Hemsedal i påsken det året. Det siste sa imidlertid skolen nei til, forteller Sundelin til VG.

Sundelin var i Hemsedal i jule- og nyttårshelgen. Han og de andre i kameratgjengen – alle 20 år – sier de var de eldste de traff der oppe. Ifølge guttene driver Hemsedal også reklame i skolekalendre som deles ut på de videregående skolene i Oslo.

Styreleder i Hemsedal Booking, Trond Østby, erkjenner at man har drevet markedsføring mot ungdom, men mener dette har skjedd i beskjeden grad.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere