RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Landets verste turistkontor

Sist oppdatert:
Turistkontoret i Fredrikstad har landets dårligste service, fastslår en ny test.

Forbruker-rapporten har besøkt 15 turistkontor over hele landet, og konkluderer med at Fredrikstad er dårligst både når det gjelder telefonhenvendelser, e-posthenvendelser og kvalitet på internettsiden, skriver forbrukerportalen.

Under testingen ble det blant annet foretatt telefonoppringninger på norsk, tysk, engelsk og spansk, i tillegg til personlige besøk. Mens vinnerkontoret oppnådde hele 80 av 100 mulig poeng, fikk kontoret i Fredrikstad bare 44.

Daglig leder Ann-Jorid Pedersen i Opplev Fredrikstad forklarer jumboplassen med at senteret ble startet opp i fjor.

- Når man starter fra null, tar det litt tid å bygge opp et godt produkt, sier hun til forbrukerportalen.

Heller ikke turistkontoret i Svolvær kan juble over test-resultatet. De endte på nest siste plass med beskjedne 55 poeng. Det overrasker ikke daglig leder i Destinasjon Lofoten som driver turistinformasjonen.

- Vi ser selv at vi ikke er gode nok på å håndtere telefoner om booking av overnatting og at vi har for lang ventetid på telefon. Dårlig råd og for få ansatte har noe av skylden, sier Trygve Steen.

Forbruker-rapporten foretok testingen av de 15 turistkontorene i begynnelsen av juni, og vil presentere bedømmelsen av to turistkontor daglig. Presentasjonen starter med de to dårligste i dag og fører frem til vinnerkontoret 4. juli. Følg testen her.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere