RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nettavisen øker mest

Sist oppdatert:
Nordmenn får ikke nok av nettnyheter. Og stadig flere får nyhetene først på Nettavisen.

Ferske tall fra TNS Gallup viser at alle de fire største nettavisene opplevde en fin leservekst i siste kvartal i 2007.

Nettavisen økte prosentvis klart mest – både når det gjelder ukentlig og daglig trafikk. I den andre enden av skalaen finner man dagbladet.no.

Rendyrket nyhetsavis
Flere av Nettavisens konkurrenter har de siste årene brukt store ressurser på å utvikle ikke-redaksjonelle tjenester som nett- og spillsamfunn, sjekkesteder og diskusjonsfora. Nettavisen har i stedet satset på å bli enda bedre på rene nyheter.

Nettavisens sjefredaktør Gunnar Stavrum er overbevist om at løftet i antall lesere er fruktene av denne bevisste satsingen.

- Jeg tror de gode tallene har sammenheng med at vi har rendyrket Nettavisen som en rask nyhetsavis med fokus på innenriks, utenriks, sport og økonomi. Vi har nesten all vår trafikk på nettjournalistikk – og mindre fra uredigerte diskusjonsfora eller brukerdrevne nettsamfunn. Sånn sett har vi fokusert på det vi er best på, sier Stavrum.

Mediehuset Nettavisen
Like før jul ble TV 2 Interaktiv delt opp. Nettavisene er skilt ut i Mediehuset Nettavisen, som eies av TV 2, Egmont og A-pressen. Selskapet flyttet nylig til flunkende nye lokaler på Grønland i Oslo, mens TV2.no nå styres fra Bergen.

- Mediehuset Nettavisen vokser fordi nye grupper strømmer til Side2, samtidig som leserne har oppdaget samarbeidet med spesialsider som lokalavsene iBergen og iOslo, økonominettstedet NA24 og den helt ferske ungdomssiden Yeye, sier Stavrum.

Samarbeid med A-pressen
2008 har startet bra for Nettavisen, viser interne målinger. Spesielt gledelig for Stavrum er det at det har vært størst vekst i kategorien lesere som går direkte inn på forsiden.

Han har også stor tro på at samarbeidet med A-pressens om lag 50 lokalaviser etter hvert skal løfte Nettavisen og A-pressens nettaviser til nye høyder - både når det gjelder nyhetsdekningen og antall lesere.

- Vi skal få et nært samarbeid med nettavisene til A-pressen, noe som gir oss større oversikt over hele landet, og i tillegg vil deres lesere få bedre nasjonalt overblikk, sier Stavrum.

Les mer om Yeye her.
Les mer om Medihuset Nettavisen her.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere