RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

NSBs billettsystem ute av drift

NSBs billettsystem var mandag ettermiddag ute av drift i over fem timer.
Sist oppdatert:

- Det medfører riktighet at billettsystemet er nede for tiden. Det skjedde klokken 15.30 i forbindelse med en restart av systemet etter at oppdatering av programvare var gjennomført. Da ville ikke systemet i gang igjen, opplyser vakthavende informasjonssjef Åge-Christoffer Lundeby til TV 2 Nettavisen.

Ved 21.30-tiden kunne Lundeby fortelle at server-feilen var rettet, og at systemet var tilbake i full drift.

Mens dataproblemene ble løst måtte passasjerene nøye seg med å kjøpe billett av konduktøren. Et annet alternativ var å sikre seg billett via internett på forhånd. NSB.no var ikke rammet av server-problemene.

Beklager problemene

- Vi beklager selvsagt overfor kunder som ikke får gjennomført de kjøp de hadde tenkt og må dra hjem med ufforretta sak.- Vi er ydmyke på at dette spiller inn i folks hverdag, understreker Lundeby.

Selv for kunder som kun har kredittkort å betale med, og som samtidig ikke har umiddelbar tilgang til internett eller minibank, skulle kveldens reise med NSB gå greit.

- Vårt personell er lært opp til å yte service også når ting som dette inntreffer. Jeg tror nok ingen havner på snørra ut av toget når man vet om disse problemene. Man kaster ikke av folk da, sier Lundeby.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere