RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Henrik Brattli Vold

Nytt togkaos i Oslo

Sist oppdatert:
Signalfeil på Skøyen skapte store forsinkelser. Flere tog forsinket onsdag kveld - sjekk hvilke her.

(iOslo.no) Følgende melding kom fra Jernbaneverket onsdag ettermiddag:

«Jernbaneverket melder onsdag ettermiddag om signalfeil på Skøyen. Dette vil forsinke togene.»

Flytog innstilt
- To av sporene på Skøyen er ute av drift, og det betyr at Flytoget mellom Oslo og Asker er innstilt, sier informasjonsdirektør Anne Marie Storli i Jernbaneverket til iOslo.no.

Hun forteller at andre tog vil gå med store forsinkelser.

- Vi vet ikke om det er samme feilen som i går, men vi jobber på spreng, sier Storli, og understreker at de selvfølgelig vil forsøke å rette opp feilen så fort som mulig.

Beklager
- Vi beklager at vi har den samme utfordringen i dag som i går, sier Storli.

Det er Jernbaneverket som ansvarer for spor og signalanlegg, mens NSB har ansvaret for togene og personalet.

Her er informasjonen fra NSB (du kan også følge med på NSBs egne sider.):

«Togene mellom Ski og Skøyen, mellom Jaren-Roa-Hakadal og Skøyen, Kongsvinger-Årnes og Skøyen og mellom Mysen og Skøyen, innstilles mellom Oslo S og Skøyen. Togene mellom Dal og Drammen innstilles mellom Lillestrøm og Drammen. Kundene på strekningen mellom Drammen og Dal bes benytte neste tog.»

«Togene mellom Moss og Spikkestad går som normalt. Alle ekstra rushtidstog på strekningen innstilles. Kundene på strekningen Drammen og Dal bes benytte Eidsvolltoget til Kløfta, der det nå er buss mellom Kløfta og Dal.»

Ved femtiden var feilen langt på vei utbedret, men det er likevel et etterslep i trafikken gjennom hovedstaden.

- En reprise
- Vi fikk en reprise av hendelsen i går. Ifølge opplysningene fra Jernbaneverket var det signalfeil på Skøyen. Det fikk store konsekvenser for oss i NSB og de andre selskapene, og vi bærer de konsekvensene utover kvelden. Vi beklager at kundene våre opplever dette, og vi beklager at vi ikke får levere slik kundene våre forventer, sier informasjonssjef Preben Colstrup i NSB til Nettavisen.

Les flere nyheter fra iOslo.no.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere