RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Slik selges Norge i Tyskland

Sist oppdatert:
Norge vil selge mer enn mat på forbrukermessen «Grüne Woche» i Berlin.

(SIDE2): - Det er 20. gangen vi har en norsk stand der nede og vi er alltid en av de mest populære. Tyskere er utrolig interessert i Norge, sier Arne Rød i Innovasjon Norge til Side2.

I år satser de sammen med Landbruks- og matdepartementet på å selge Norge som reisemål i samme slengen. Destinasjoner i Nord-Norge, langs kysten og på innlandet gjør seg godt sammen med norske råvarer, mattradisjoner og det beste av norsk kokkekunst.

Verdens største
«Grüne Woche» 2007, omtalt som verdens største forbrukermesse for mat og landbruk, arrangeres i Berlin fra fredag og frem til 29. januar. Mer enn 500.000 besøker denne populære messen, som har 1700 utstillere fra 70 land.

Ved å blande råvarer som kongekrabbe, reinsdyr, kveite, elg og rakefisk med bygdeturisme og vårt kulturlandskap håper Innovasjon Norge å øke turiststrømmen.

Mat er viktig
- På standen er det representanter for 28 norske tilbydere innen mat og reiseliv. Utstillerne kommer fra hele Norge og mange er overbyggende virksomheter som har medlemmer spredd over hele Norge, opplyser Rød.

- Mat er en viktig faktor for tyskernes valg av reisemål. På denne messen slår vi to fluer i en smekk, mener han.

Les mer om ferie og reise her.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere