RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Søviknes kjøper pr-hjelp for 200.000

Sist oppdatert:
Frp-ordfører Terje Søviknes bruker 200.000 skattekroner for å markedsføre Os som en «fargerik og spenstig kommune».

- Folk har vel et bilde av kommunene som litt sidrompa, grå og kjedelige. Vi vil bli mer fargerike og tydligere. I første omgang har vi inngått avtale med en ramme på 200.000 kroner i høst, forteller ordfører Terje Søviknes i Os til TV 2 Nettavisen.

Trollmann og tryllestav
Det er det oslobaserte kommunikasjonshuset Grey World Wide som har fått oppdraget. Og Frp-ordføreren har selv gitt innspill til hvordan Os-imaget kan bli spenstigere.

- Det handler om alt fra ny logo og brevhode til muligheter som fordelsprogram for innbyggere og utnevning av os-ambassadører, sier Søviknes.

Han gikk lenge under kallenavnet Trollmannen fra Os, etter å ha tatt noen radikale grep der han blant annet lovet alle pensjonister i kommunen gratis sydenferie. Senere ble løftet brutt og osinger som ville på ferie med Søviknes som guide, måtte likevel betale. Etter sex-skandalen i 2001 og come-back til politikken i 2002, ble han gjenvalgt som ordfører i fjor høst .

- Kommunevåpenet til Os er i dag en trebåt og en blomst i gull på rød bakgrunn. Nå blir det kanskje et bilde av deg som trollmann med hatt og tryllestav?

- Nei, helt sikkert ikke dét, forsikrer Søviknes lattermild.

- Vi har jo blitt litt kjent for er at vi tør å tenke litt nytt, men det er ikke snakk om å erstatte kommunevåpenet, heller supplere med noe som forteller enda mer om hva Os er og står for, sier en engasjert Søviknes.

Enstemmig vedtatt
Ifølge ordføreren var det ingen uenighet i kommunestyret om å bruke så mange penger på promotering.

- Nei, faktisk ikke, fordi mange ser at vi har behov for å gjøre dette – og vi har det ganske greit her i kommunen for tida. Vi fant penger innenfor budsjettrammen og ingen får mindre ved at vi bruker disse pengene på markedsføring, forsikrer Søviknes.

Han har selv gitt innspill til kommunikasjonshuset Grey, sammen med politikere fra andre partiet i Os.

- Merkevarebygging er vanlig både for enkeltprodukter og virksomheter. Nå tar Os kommune fatt på et nybrottsarbeid ved å overføre dette til kommunesektoren, sier Søviknes.

Søviknes lover ingen «ekstrem forvandling», men gleder seg til å se resultatet av første del av prosjektet, som presenteres i november.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere