RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

VG og P4 inngår samarbeid

Sist oppdatert:
VG, VG Nett og P4 skal i nærmeste fremtid inngå annonsepartnerskap.

Medieaktørene vil sammen kjempe om de store annonsørene og utfordrer særlig tv-kanalene.

- Vi skal ta andeler fra tv-kanalene, forteller annonsedirektør Roar Holther i VG til Kampanje.

De nye samarbeidspartnerne vil gjerne stjele kroner fra de store tv-annonsørene som pøser reklamekronene inn i TV 2, TVNorge og TV3.

De siste ukene har ledelsen i VG, VG Nett og P4 etablert en reklameallianse som de håper vil bli en av mediemarkedets sterkeste, bekrefter Holther.

- Vi skal ta andeler fra tv-kanalene. Et annet marked er for eksempel DM-markedet. Mange annonsører bruker mye penger på DM. Vi kan gi disse annonsørene et godt alternativ, sier Holther.

De tre vil tilby annonsørene en samkjøring i de tre mediene, men det er ikke planer om noen felles salgsavdeling.

- Nei, det er ikke aktuelt. Vi kan heller ikke gi annonsørene større rabatter, slik avisene har fått dispensasjon til å gjøre i sine salgsselskaper. Men vi skal gi leserne meget god dekning i tre store og populære medier, sier Holther, som sier at P4s konkurrent Kanal24 aldri ble vurdert som en aktuell partner i annonsesamkjøringen.

- Vi kunne ikke inngå samarbeid med Kanal 24, de har jo nesten ingen lyttere. Det var helt uaktuelt, sier Holther.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere