RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Markedshøyskolen

Inspirert av 71ºNord

Sist oppdatert:
- Teori må erfares og brukes i praksis for at det skal læres.

Da studentene i spesialiseringen Event Mangement på Markedshøyskolen skulle gjennomføre et event i praksis, lagde de en konkurranse for alle sine medstudenter, inspirert av TV-programmet 71ºNord. Det ble en krevende oppgave. Både for arrangører og deltakere.

Spesialiseringen Event Management handler om utvikling, planlegging og gjennomføring av arrangementer og opplevelser. Med sykkel, båt, kajakk og lange strekk med jogging, ble MH68ºNord en konkurranse med aktivitet i høysetet. I løpet av tre dager skulle deltakerne forflytte seg 180 kilometer, fra Å i Lofoten til Kabelvåg, med kunnskapsbaserte oppgaver underveis.

Les også:

Spennende og lærerikt
Blant arrangørene var reiselivsstudent Ilse Johansen. Hun er glad hun valgte spesialiseringen Event Management.

- Å planlegge MH 68ºNORD var enormt spennende og lærerikt. Å starte opp et så stort prosjekt er en inspirerende måte å lære fag på. Både planleggingen og gjennomføringen av arrangementet var det vi som stod for. Budsjettering, booking, markedsføring, sponsing og organisering av deltakere var bare noen av oppgavene våre. Det var mye mer krevende enn man først skulle tro. Men likevel utrolig artig, sier Ilse.

Solid erfaring
Førsteamanuensis og foreleser Rune Bjerke på Markedshøyskolen har vært en engasjert pådriver for gjennomføringen. Han mener at praktiske case i undervisningen bidrar til å forstå pensum på en bedre måte.

- Som foreleser lærer jeg studentene teorier og forskningsbasert pensum, men teori må erfares og brukes i praksis for at det skal læres. MH 68ºNord er et godt eksempel på hvordan Markedshøyskolen gir studentene teori kombinert med realistiske og praktiske oppgaver som næringslivet etterspør. Det profilerer både Markedshøyskolen og Lofoten som reisemål på en fantastisk måte, og planleggingen av neste års arrangement er allerede i gang, sier Bjerke.

MH68ºNord er et tilbud til alle Markedshøyskolens studenter og ansatte, og gjennomføres i Lofoten i mai/juni. Begynn forberedelsene i dag, kanskje er det du som står på pallen i 2013?

Les også:



Sjekk ut studietilbud på Markedshøyskolen her.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere