RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Intel lager motevesker for kvinner

Sist oppdatert:
Den internasjonale motedesigneren Julien Macdonald mener at en dataveske bør være mye mer enn en anonym, sort nylonbag. Nå selges den kostbare motevesken på nettet og 75 prosent av omsetningen går til UNICEF.

Den walisiske motedesigneren Julien Macdonald har sammen med Intel laget kostbare vesker for bærbare PC-er.

Vesken selges på Internett, og 75 prosent av inntektene går til FNs barneorganisasjon UNICEF.

Hovedmålgruppen for den nye lærvesken, som kan kjøpes i både hvit, svart og rosa, er kvinner, skriver Intel i en pressemelding.

– Teknologi spiller en stadig større rolle i svært mange kvinners liv, og det er på tide at også motedesignerne har dette i tankene og lar dette prege sitt arbeid, sier designer Macdonald som tidligere har jobbet for Karl Lagerfeld, mannen bak Chanel.

- Derfor har jeg designet en veske som gir kvinner gleden ved teknologien og en moderne design samtidig. Vesken er praktisk, tidsriktig og stilig, og viser at det er mulig å skape alternativer til den tradisjonelle PC-bagen. Denne vesken er ment for kvinner som har en travel arbeidsdag og et sosialt liv hvor den bærbare datamaskinen spiller en viktig rolle. Frem til nå har PC-veskene sviktet kvinnene med sine billige materialer og kjedelige design, hevder Macdonald.

Stadig flere menn og kvinner velger bærbare datamaskiner, ettersom maskinene blir mindre og lettere, designen mer attraktiv og innbygget trådløs teknologi gjør at du kan koble deg opp mot Internett eller sjekke e-post fra mange andre steder enn på kontoret.

Vesken ble opprinnelig sluppet av Intel mot slutten av oktober i år, og den gang uttalte Intels David Mitchell:

- Dagens kvinner er vanligvis ikke interessert i hvordan teknologien fungere, de er interesserte i hvordan den forenkler livet deres, sa han i en pressemelding.

Vesken er produsert i et begrenset opplag på 1 000 stykker og selges kun gjennom nettbutikken Pret-a-Porter.com. Den koster 470 pund, det vil si 5.600 norske kroner.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere