RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

JCDecaux får 21 nye kjøpesentre

Sist oppdatert:
I konkurranse med markedsleder Clear Channel har JCDecaux sikret seg rettighetene til utendørsreklame på 21 kjøpesentre.

I forrige måned sikret JCDecaux seg avtalen om å formidle utendørsreklame i Steen & Strøms sentre. Nå har de sikret seg nok en senterkjede.

I sterk konkurranse med dagens operatør, markedsleder Clear Channel, har de nå sikret seg en ny avtale som omfatter ytterligere noen landets største kjøpesentre. JCDecaux får nå enerett til å selge reklameplass i kjøpesentre som Bryn Senteret i Oslo, Liertoppen i Lier, Trekanten i Asker, Solsiden i Trondheim og Lillehammers Strandtorget, som alle drives av frimaet Sektor Eiendomsutvikling.

- Dette er en viktig kontrakt for oss, sier administrerende direktør Øyvind Markussen til Propaganda.

Han viser til at reklameplakater i kjøpesentre blir en stadig viktigere del av deres konsept og deres satsing på kjøpesentrene som reklamearena er en erkjennelse av at stadig større andel av dagens detaljhandel nå skjer på kjøpesentrene.

- Det vi ser er at den delen av annonsemarkedet som vil profilere seg i området hvor varer blir kjøpt, vokser. Nærhet til produktene er viktig for salgsutløsende reklame, sier Øyvind Markussen.

Sektor Eiendomsutvikling blir den fjerde kjøpesenterkunden til JCDecaux. Selskapet har fra før Steen & Strøms sentre, OBOS Forretningsbygg og Aker Brygge. Markussen anslår at disse kundene om et drøyt år vil stå for rundt 25 prosent av selskapets omsetning. JCDecaux har nå sikret seg avtaler med hele 55 kjøpesentre over hele landet.

Nå ønsker Markussen å heve kvaliteten på reklameplasseringen i sentrene. Dette skal skje både gjennom nye plasseringer og konsepter samt bedret kvalitet på selve installasjonene. Reklamen skal bort fra parkeringshus og parkeringsplasser og inn på selve senteret.

- Det vil bli andre plasseringer og andre konsepter, sier Markussen og legger til at det etter JCDecauxs overtakelse ikke lenger vil finnes tradisjonell klistret plakatreklame på sentrene.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere