RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Kanal 24-reklame blir billigere

Sist oppdatert:
Allerede i januar kuttet Kanal 24 reklameprisene med 20-50 prosent fordi lyttergarantien ikke kunne innfris. Nå faller prisene ytterligere.

Annonsører som kjøpte reklametid i Kanal 24 da lyttergarantien gjaldt, får gratis reklametid til lyttergarantien på 500.000 daglige lyttere er innfridd.

Etter at lyttergarantien falt bort hevdet Kanal 24 at prisene på reklametid ble kuttet med 20-50 prosent, men ifølge P4 økte faktisk annonsørenes kostnader per 1000 lytter som følge av omleggingen, siden det nå var reelle lyttere som ble målt.

Salgsdirektør Trond Killingstad i P4 la frem regnestykker som viste at annonsørene betalte opptil 90 prosent mer for lytterne enn de gjorde før det påståtte priskuttet.

Med virkning fra 13 februar kutter Kanal 24 på nytt kraftig i prisene, på enkelte sendetidspunkter blir prisen nesten halvert. Reklametid på hverdager mellom 06.00 og 10.00 faller prisen fra 7400 kroner per 30 sekund til 3800 kroner, en reduksjon på 48 prosent.

Til tross for priskuttet er prisen for reklamen høyere i Kanal 24 enn i P4 målt i forhold til antall lyttere. Lyttertallene viser at Kanal 24-reklame på hverdagsmorgener koster 106 kroner per 1000 lyttere, mens prisen i P4 er 56 kroner, skriver Kampanje.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere