RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Kidman i villedende reklame

Skuespiller Nicole Kidman hevder sinnet hennes holder seg ungt takket være et dataspill. - Sludder, sier forsker.
Sist oppdatert:

(Spillmagasinet): Skuespillerne Nicole Kidman og Patrick Stewart reklamerer for Nintendos populære hjernetrimspill, «Dr Kawashima's Brain Training» til Nintendo DS.

Kidman sier blant annet i reklamen at sinnet hennes føles yngre etter å ha spilt «Brain Training». Men det tror ikke nerveforsker Jason Braithwaite ved universitetet i Birmingham noe på.

- Det finnes ingen konkluderende bevis på at varig bruk av slike dingser fører til økt persepsjon, sier Braithwaite ifølge den britiske avisen Telegraph.

Reklamen til Kidman er dessuten kåret til den femte største reklamekalkunen i 2007 av Bransjebladet Campaign.

Les også:- Årets dårligste reklamefilmer

Campaign hevder at hun kanskje er en dyktig skuespiller er det ingen som har noe tro på reklamen.

Se reklamefilmen her:

Les flere spillsaker på våre spillsider.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere