RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: BJØRN SIGURDSØN/SCANPIX

Knuste Se og Hør

Sist oppdatert:
Se og Hør ble dømt til å betale 1,1 millioner kroner til Rodney og Anette.

(SIDE2:) Sent mandag kveld ble det kjent at Høyesterett dømmer Se og Hør til å betale 1,1 millioner kroner i erstatning og saksomkostninger til Anette Young og Rodney Omdal Karlsen, skriver VG.

Rikskjendiser etter BB
Young og Karlsen ble rikskjendiser da de deltok på TV-programmet Big Brother i 2001. De to ble et par i Big Brother-huset og har i ettertid deltatt i en rekke Se og Hør-reportasjer.

Men Young og Karlsen gikk til sak mot bladet da Se og Hør lagde reportasjer om paret som ifølge de to var usanne. Blant annet skrev bladet at at det var brudd i forholdet og intervjuet en kvinne som angivelig skulle ha hatt en het natt med Omdahl Karlsen.

Bakgrunn:

- Bare 17 sekunders sex

- De hadde sex på TV først

- Rent sladder
«Det er ikke akseptabelt at en publikasjon går ut med en reportasje om at et forhold er avsluttet, der det ikke er på det rene eller der det er en usikker fase mellom partene. I en slik situasjon trenger privatlivet vern, også når det gjelder formidlingen av sanne opplysninger», heter det i Høyesterettskjennelsen.

En av Se og Hør-artiklene om paret betraktes av Høyesterett som rent sladder.

LES OGSÅ:Derfor ble Se og Hør dømt

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere