RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Bjørn-Eivind Årtun / Forbrukerombudet.no

Ladbrokes brøt ingen regler

Sist oppdatert:
Forbrukerombudet fant ingenting galt hos Ladbrokes.

Spillselskapet Ladbrokes ble gransket av Forbrukerombudet etter at selskapet aktivt tok kontakt med norske kunder i forbindelse med den nye loven som ble innført 1. juni.

Norske banker har ikke lenger lov til å overføre penger til utenlandske spillselskap, og Ladbrokes kontaktet sine norske kunder for å informere om hvilke andre muligheter man har til å gjøre innskudd hos dem.

Både Lotteritilsynet og Kulturdepartementet har overlatt til Forbrukerombudet å vurdere om Ladbrokes har brutt noen regler.

Forbrukerombudets konklusjon er at Ladbrokes ikke har gjort noe galt i forhold til markedsføringsloven.

«Vi legger herunder til grunn at dersom oppringingene blir å regne som markedsføring etter mfl. §§ 12 og 13, vil det ut fra tema for samtalene sammenholdt med mottakerne av samtalene ligge innenfor unntaket for "eksisterende kundeforhold" i mfl. §§13 tredje ledd», konkluderer Forbrukerombudet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere