RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Langt å gå for Tabloid

Med den nye sendetiden går Tabloid i direkte konkurranse med Dagsrevyen på NRK. Men foreløpig har ikke seerflukten vært verre enn at NRK kan puste trygt.
Sist oppdatert:

I går var den første sendingen med «nye» Tabloid, men starten på Pål T. Jørgensens debattprogram var noe treg.

I snitt var det 319.000 seere som fulgte Tabloid istdenfor NRK1 nyhetsflaggskip, Dagsrevyen. Det betyr en markedsandel på beskjedne 21,7 prosent.

Kanskje ikke så ille med tanke på Dagsrevyens posisjon blant tv-seerne. Hele 968.000 seere fulgte Dagsrevyen i går, noe som gir en markedsandel på 65 prosent.

Totalt sett var det NRK1 som stakk av med de fleste seerne i går. Statskanalen hadde samlet markedsandel på 41,6 prosent, mens TV 2 hadde 26 prosent.

På de andre kanalene er det reality og makeover som drar seere. TV3 drar mest seere med «Supermodellen» og «Homsepatruljen», med henholdsvis 131.000 og 150.000 seere. Men markedsandelene er beskjedne - 8,5 prosent for modellene og 10,5 prosent for homsene.

TVNorge kan takke realityserien «Amish in The City» og dokumentaren «Én kvinne med sju personligheter» for seertallene.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere