RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Liten annonsevekst for avisene

Sist oppdatert:
Norske aviser oppnådde en liten vekst i annonseringen i fjor, men takten økte mot slutten
Norsk dagspresse hadde i fjor en annonseøkning i volum på knappe 2 prosent, melder Mediebedriftenes Landsforening. Denne undersøkelsen sier ikke noe om utviklingen i kroner.

I desember var veksten 4,1 prosent.

Eiendomsannonsene fortsatte den sterke veksten fra 2002. I fjor økte volumet med knappe 24 prosent, og utgjør nå snart 20 prosent av det totale annonsevolumet i avisene.

På den andre siden var fallet i stilling ledig hele 26 prosent, men i desember var stillingsfallet bare 3,6 prosent.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere