RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(Scanpix)

Løping er den beste treningen

Dersom du ønsker å få maksimalt utbytte av treningen bør du velge løping. Her ser du hvorfor.

Bygger opp kroppen hensiktsmessig
Løping er den treningsformen som styrker kroppen mest hensiktsmessig i forhold til vår naturlige kroppsbruk. Noen løpeturer i uka vedlikeholder og bygger opp styrke og utholdenhet i beina, korsryggen og magen. Den største belastningen får leggene, skinnleggene og knærne, men også lår og hoftebøyere får god treningseffekt. Til og med armer og skuldre får litt trening.

 Siste artikler på Trim.no

Forebygger smerter og skader
Til tross for et kanskje stillesittende liv på jobben og på fritiden ellers, vil løpingen gi deg et stabilt og tilfredsstillende treningsgrunnlag. Dette forebygger smerter og skader, og gjør at du har overskudd og krefter når uventede gjøremål og kraftinnsatser kreves. Du vil tåle å plutselig være oppreist hele dagene, gå den harde fjellturen osv. Løpingen holder deg sterk og utholdende.

Gåturer først, så jogging
Løpstempoet girer du ikke opp i før du kan jogge 2-3 mil per uke. Husk at du alltid skal tilvennes et visst nivå med rolig mengdetrening før du trapper opp farten.

Gratis programmer, behandlingsopplegg og hefter fra trim.no:
Slankeprogrammer Treningsprogrammer
Muskler/styrke/kondisjon
Anbefalte hefter om trening
Maksimal Framgang Fort frisk
Behandlingsopplegg for belastningsskader
Kostholdsprogrammer og stress-less

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere