RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Mindshare sjekker merkevarer

Sist oppdatert:
Mindshare jobber med det de mener er Norges hittil mest omfattende studie av merker. Mindshare 3D skal definere en effektiv markedsstrategi for norske annonsør.

Mediebyrået Mindshare jobber i disse dager med en av Norges mest omfattende studie av merker. 3D, som undersøkelsen heter, er ment å gi inngående forståelse av forbukernes forhold til en kundes merkevare.

Så langt er undersøkelsen implementert i 20 markeder og i januar regner Mindshare med at den norske delen av undersøkelsen er ferdig.

- Ethvert mediebyrå kan si at klokken da og da er bra for annonsering, men spørsmålet er om man når de riktige menneskene. Vi bruker strategi, andre bruker taktikk. Vi tar den bunken med merkevarekunnskap som markedsdirektører sitter på, og går inn i markedsstrategi og medievalg, sier ansvarlig for undersøkselsen, Thomas Skrolsvik til Finansavisen.

3D bygger på "Forbruker og Media" fra TNS Gallup og suppleres med ytterligere 3000 mennekser som blir spurt om 435 merker i 42 produktkategorier. De største kundene er Gillette, Nike, Ford og Volvo.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere