RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Mye dårlig omtale om Posten

Sist oppdatert:
39 prosent negativ mediedekning i november til tross. Posten vil ta seg av sin egen mediehåndtering. - Posten har en kjempeutfordring når det gjelder omtale og omdømme i pressen, sier Pål Heldaas i Geelmuyden.Kiese.

Statoilsaken har lagt seg og dermed er det Posten som har fått mest medieomtale den siste måneden. Ifølge Dagens Næringsliv var 39 prosent av omtalen i november negativ.

– Jeg er ikke overrasket, det har vært hektiske måneder, sier Elisabeth Gjølme, infosjef i Posten.

Økt porto, blant annet på aviser, flere postran og en fortsatt effektiviseringsprosess, bidrar til den negative omtalen.

Det er Observer som har gjennomført medieanalysen for Dagens Næringsliv og Posten topper listen foran selskaper som Statoil, Norsk Hydro og DNB.

Gjølme mener Posten har maktet å håndtere medieutfordringer både i forhold til effektivisering generelt og enkeltsaker.

– Det er veldig positivt med mye omtale. At alt vi gjør skulle bli omtalt positivt, ville ikke være realistisk. Men det at folk er engasjert synes jeg utelukkende er positivt, sier Gjølme til Dagens Næringsliv.

Hun mener det bare er DN som ikke har fått med seg at det skjer mye positivt i Posten.

Medierådgivere Dagens Næringsliv har snakket med er enige i sin konklusjon om Postens mediehåndtering.

Bjørn Richard Johansen i Burson-Marsteller mener de har gjort en god jobb og sier til avisen at det er imponerende hva de har fått til, mens Pål Heldaas i Geelmuyden.Kiese mener selskapet har en kjempeutfordring når det gjelder omtale og omdømme i pressen, men hevder de er utrolig flinke.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere