RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

NetCom og Talkmore får smekk av Forbrukerombudet

Oslo (NTB): Forbrukerombudet mener både NetCom og Talkmore villeder sine mobilkunder når de reklamerer for såkalte kostnadsfrie abonnementer.

- Dette er villedende reklame som bryter klart med markedsføringsloven, sier forbrukerombud Gry Nergård.

2. mai lanserte NetCom sitt «Smart»-abonnement med påstanden «Nå koster det ingenting å si det du har på hjertet», selv om det koster minimum 199 kroner per måned.

- Det er villedende å påstå at noe er gratis eller kostnadsfritt, når kunden må betale for å kunne benytte seg av tilbudet. Slike utsagn kan lett overskygge øvrige opplysninger som er av betydning for forbrukernes valg av abonnement, sier Nergård.

Ombudet har nå sendt brev til NetCom hvor det bes om at de endrer markedsføringen sin.

Også Talkmore markedsførte sitt «alt i ett»-abonnement med at det var gratis å ringe til andre kunder av Talkmore, mens denne tjenesten i realiteten også koster minimum 199 kroner per måned. (©NTB)

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere