RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Paul Weaver (Mediehuset Nettavisen)

Nettavisen øker mest

I 2010 opplevde Mediehuset Nettavisen den største trafikkveksten på mange år.
Sist oppdatert:

Nettavisen har gjort sidene klare for moderne leseformer på nett og har tilpasset sidene med nye annonseformater og presentasjon av redaksjonelt innhold etter tidenes trafikkvekst i 2010.

I 2010 opplevde Mediehuset Nettavisen den største trafikkveksten på mange år, og den første uken i året sammenlignet med første hele uke i fjor viser en økning på hele 38 prosent.

- Vi er ekstremt fornøyd med vår leserutvikling i året som gikk, og det faktum at vi har økt mer enn våre tre største konkurrenter, sier sjefredaktør Gunnar Stavrum i Mediehuset Nettavisen AS

Nettavisen har økt mest
Sammenligner man de fire siste hele ukene i 2010 mot de fire første hele ukene har VG hatt en tilbakegang på 7,5 prosent, mens Aftenposten har gått 2,2 prosent tilbake.

Dagbladet har hatt en vekst på 4,8 prosent, mens Nettavisen har økt med 17,3 prosent i gjennomsnitt.

- Det faktum at iPad og andre nye former for lesing av nett stadig blir viktigere har gjort at vi har tatt grep om vårt produkt. Vi var den første avisen på iPad i Apples App-store, og har nå også tatt sterke grep om vår hovedpublikasjon for å være ledende på en moderne form for fremvisning av annonser og artikler.

Her kan du laste ned Nettavisen på iPad

Satte ny rekord
Stavrum kan også fortelle at den første uken i januar betød ny rekord for Nettavisen:

- Sammenlignet med samme uke i fjor, det vil si den første hele uken i januar, så økte vi med litt over 38 prosent i antall lesere, forteller Stavrum.

Rendyrkede nettsider
Etter ett år hvor antall tekniske løsninger som gjør det mulig å besøke nettsider økte betraktelig, med iPad i hovedsetet, har Nettavisen nå relansert sine sider optimalisert for den nye netthverdagen:

- Sidene våre er nå enda mer rendyrket opp mot vår merkevare, og vi har gjort både redaksjonelle og kommersielle flater større og renere, sier Stavrum.

Større og færre annonser
For både kommersielle tilbydere som kjøper annonser og leserne betyr omleggingen at kontrasten mellom redaksjonelt innhold og kommersielle flater er gjort tydeligere. Det har man gjort ved å redusere kraftig i antall annonseplasser samtidig som de er gjort mye større.

- Våre lesere har vært klare på at de heller vil ha store og få annonser, og det vil nok også være sterkt positivt for våre annonser, sier Stavrum. Effekten både for annonsører og lesere blir større ved en såpass mye renere avis.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere