RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nordea vil måle hver sponsorkrone

Sist oppdatert:
Idrettssponsing har vært for mye styrt av følelser. Nå vil Nordea måle effekten av hver sponsorkrone de pøser ut.

Nordea er en av landets største sponsorer. Fotball, alpint, golf og tennis er de områdene finansgiganten satser på.

Nå vil det nordiske selskapet måle effekten av hver eneste sponsorkrone de legger igjen i idretten.

- Frem til midten av 1990-tallet ble idrettssponsing i for stor grad styrt av følelser og tanker om at det var spennende å være med, sier markedsdirektør i Nordea, Arne Lambech til Dagens Næringsliv.

Han mener at et resultat av føleriet er at de etter all sannsynlighet vil tape rundt 270 millioner kroner etter kollapsen i sponsorselsksapet Sponsor Service. Selskapet satt som mellomledd og formidlet kontakt og la til rette for avtaler mellom sponsorer og sponsorobjekter.

- Kravene er blitt og vil bli større til payback når næringslivet sponser. Derfor stilles det også strengere krav til å dokumentere sponsingens effekter, sier han til DN.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere