RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Norske mediefolk samlet på Sagaøya

Sist oppdatert:
Om man tar fly, tog eller bil til Mediaforums høstkonferanse spiller ingen rolle, mediefolket er like blide. Denne billedreportasjen viser at i Reykjavik er det "media money" og den Blå Lagunen som teller.

Fra avgang på Gardermoen til ankomst på Island og Nordica hotell har smilet og latteren sittet løst. Det er første gang i Mediaforums 24. årige historie at høstkonferansen går til øya med de varme kildene.

Det er Jon Morten Melhus, med fortid både i Radio 1 og Framfab, som har vært los og kaptein for alle vikingene som våget seg over havet med klokkertro på Icelandair. Sammen med seks andre vågale mediemennesker er han høstkomiteen 2003. De har sørget for at det kommersielle medie-Norge skal diskutere norsk medievirkelighet på en lavaøy.

Ifølge både Melhus selv og styreleder i Mediaforum, Britt Dahl, har det imidlertid slett ikke bare vært grei skuring i forkant. Dahl beretter om skepsisen, som ikke minst dukket opp da mediemarkedet var tøft i 2002. I fjor var det 350 deltakere på høstkonferansen, adskillig færre enn vanlig.

Det ble reist spørsmål om hvor mange som egentlig ville bli med på en så lang tur. Hovedforutsetningen ble at det ikke skulle være dyrere enn vanlig, og dermed ble det mange som lot seg friste til å dra til et adskillig mer eksotisk sted enn Geilo.

Propaganda var selvsagt også på plass, med digitalkamera og journalistblokk. Men vi var ikke alene. 380 sultne og tørste vikinger dro av gårde på tokt.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere