RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(Foto: Coop)

Northug fronter sunn frokost

Sist oppdatert:
Skiesset lanserer nye frokostalternativer «i tråd med hva egen kropp trenger».

(SIDE2): - «Northug gulloppskrift» er navnet på den nye merkevareserien, som fra mandag 23. september vil begynne å dukke opp i alle Coop-butikker. De tre første produktene som lanseres er en sportsjuice, sportsmüsli og et sportsbrød, heter det i en pressemelding fra Coop Norge. Det er også det første synlige samarbeidet mellom Petter Northug jr og Coop Norge, etter at han brøt med Olympiatoppen og de ble hans hovedsponsor.

Det spørs om du blir like god i skiløypa som Northug selvom du følger «gulloppskriften» men litt sunnere kan det jo hende at du blir.

Selv mener Northug at de tre første produktene alle er spesielle på sin måte.

- Juicen er spesiell blant annet fordi den inneholder rødbeter, müslien fordi den inneholder bygg og brødet fordi det har et uvanlig høyt fiberinnhold. Dette er helt etter min oppskrift, og er både sunt og smaksrikt. Jeg er kjempefornøyd med resultatet.

Fra Red Bull til rødbetjuice
Tidligere har Northug frontet drikken Red Bull.

Han skrev avtale med Red Bull i 2009, og det ble selvfølgelig ramaskrik. Hvordan kunne Northug, et forbilde for så mange unge, gå god for et slikt produkt? Les saken her

Ifølge kjeden er hver enkelt ingrediens håndplukket av Petter selv.

- Hver enkelt ingrediens i både juicen, müslien og brødet er derfor plukket ut etter innspill fra Petter selv, med utgangspunkt i hvilke egenskaper disse har for kroppen hans. Resultatet har blitt tre produkter med en helt unik blanding av sunne ingredienser.

Men er dette kost for toppidrettsutøvere eller hvermannsen?

Ernæringsfysiolog i Somebody, Camilla Andersen mener denne linjen kan være bra for de fleste. Selv om hun ikke har fått sjekket innholdet i de nye produktene ennå.

- Dette er sannsynligvis for alle. Jeg er spent på å se næringsinnholdet - og størrelsen på sportsdrikken. Den er den eneste jeg tenker mange kanskje vil drikke uten å egentlig trenge det. Kommer den i literkartong, så man kan ta et lite glass. Selges den i en halvliter som kan være for mye å drikke på en gang for den som ikke trenger energien. Uansett, sunne, næringsrike produkter er bedre enn alle de tomme kaloriene som florerer, sier hun til Side2.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere