RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Norwegian flyr nytt

Sist oppdatert:
Nå skal kundene flys til Kanariøyene med splitter nye fly.
Lavprisutfordrer Norwegian har sagt at de skal satse på lengre ruter. I dag melder selskapet at de åpner nye ruter til Kanariøyene.

- Til Las Palmas og Tenerife

Norwegian satser på å fly passasjerene til Kanariøyene. Selskapet åpner nye direkteruter mellom Oslo og Las Palmas og mellom Oslo og Tenerife. Ruten til Las Palmas vil ha første avgang 31.oktober og vil gå på onsdager og lørdager, mens ruten til Tenerife vil ha første avgang 28.oktober og gå på søndager.

- Rutene vil ligge i salg med et åpningstilbud fra tirsdag formiddag, og vil betjenes av selskapets nye fly av typen Boeing 737-800, melder selskapet fredag.

- Åpner nye muligheter

Med avgjørelsen om å fly til Kanariøyene har selskapet bestemt seg for å ta inn flytypen Boeing 737-800 HGW med Winglets. Flyene har 189 seter og gir en drivstoffbesparelse på opp mot 20 prosent per flysete sammenlignet med 737-300.

- Anskaffelsen åpner nye muligheter for oss. Med disse flyene kan vi fly lengre distanser, og dermed se på nye, interessante ruter, sier administrerende direktør Bjørn Kjos i en melding.

Større fly

- Norwegian har inngått avtale om å signere leasingkontrakter på 11 nye fly, opplyser informasjonssjef Anne Grethe Ellingsen til NA24.

De nye leasingavtalene gjelder fly som skal leveres i løpet av perioden fra 2008 til 2010, og avtalene har en gjennomsnittlig varighet på åtte år.

I 2008 får Norwegian sju nye fly, i 2009 tre nye, mens ett fly kommer i 2010.

Dagens flypark i Norwegian består av 22 fly av typen 737-300 med 148 seter.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere