RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

NTF og NFF mot historisk samarbeid

NFF og NTF legger nå opp til at det skal opprettes et eget selskap som skal selge medierettighetene på vegne av en samlet fotballorganisasjon. I tillegg er det enighet om å øremerke midler til ulike prosjekter og tiltak for utvikling av toppfotballen.
Sist oppdatert:

Det ligger an til en historisk avtale mellom NFF og NTF som vil sikre norsk fotball forutsigbare og gode utviklingsmuligheter i mange år fremover.

Tror på enighet

Styret i Norges Fotballforbund hadde saken til drøfting 4. januar, og NTF hadde saken opp på sitt ekstraordinære medlemsmøte 5. januar.

- Signalene fra klubbene er utelukkende positive, og det vil forundre meg om vi ikke kommer til enighet. Dette kan bli et historisk samarbeid, sier NTF-direktør Kjetil Siem.

Slutt på uenighet

Fotballpresident Sondre Kåfjord er full av lovord om den nye konstruksjonen.

- Nå kan vi forener krefter for å få til så gode medieavtaler og ligaavtaler som mulig, til beste for norsk fotball totalt sett. Vi slipper å bruke energi på å krangle om hvem som skal hva. Det gir oss en forutsigbarhet som gjør det mulig å tenke langsiktig på alle viktige satsingsområder som barne- og ungdomsfotball, spillerutvikling, landslag og toppfotball for kvinner, sier fotballpresidenten.

Selskapet får også ansvar for å selge ligasponsoratene for de to øverste divisjonene på herresiden.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere