RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Ny begynnelse for Leo på Skøyen

Sist oppdatert:
Når Leo Burnett nå flytter tilbake til Skøyen er siste del av hestekuren fullført. - Det har vært en krevende høst, sier Leo-sjef Patrick Tepfers.

For Leo Burnett markerer flyttingen tilbake til Skøyen at den krevende omstillingen byrået har vært gjennom de siste årene er gjennomført.

Leo Burnett opererte de siste to årene med to reklamebyåer i Norge, Leo Burnett Oslo og Kitchen. Det ble for mye, da førstnevnte et kraftig fall i inntekter og levert tosiffrede underskudd.

En rekke ansatte mistet jobben da Leo Burnett Worldwide tok beslutningen om å satse på Kitchen som sitt hovedbyrå i Norge, etter at Leo Burnett Oslo hadde tapt nærmere 80 millioner kroner de siste to årene.

Nå er det femti medarbeidere som flytter tilbake til Skøyen. JKL Woldsdal er størst, med drøyt 20 medarbeidere. Hurtigbyrået Leo Xpress med snaut 20 medarbeidere og en administrasjon for hele gruppen.

- Dette er siste del av omstillingsprosessen. Det har vært en hestekur og spesielt høsten var krevende, men innstillingen er positiv og det er ro i organisasjonen nå, sier administrerende direktør Patrick Tepfers til Propaganda.

- Alle ser at de tunge prosessene er ferdigstilt og nå har vi kommet dit vi skal være, sier han videre.

Ifølge Tepfers er de tre selskapene som etter nyttår blir sittende sammen på Skøyen - Leo Xpress, JKL Woldsdal og Kitchen Leo Burnett - alle økonomisk sunne selskaper med en meget positiv utvikling.

- Det er bedre tider og vi tjener penger nå, sier han.

Designbyrået Mission følger ikke med på flyttelasset, men drar også fra Postgirobygget. Det er ikke klart hvor de flytter.

- Mission er også en del av systemet, men de skal inn i andre lokaler. Det er to grunner til det. Det er lite plass i de lokalene vi skal inn i på Skøyen. Samtidig har Mission et behov for å bygge sin egen profil og rendyrke seg, sier Tepfers.

Mission ble startet av Leo Burnett for tre år siden, men noen av de ansatte har nå kjøpt hele byrået.

- Vi har en samarbeidsavtale og dermed et tett samarbeid, men ikke noe eierskap, avlsutter han.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere