RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Ny gigakampanje fra Microsoft

Sist oppdatert:
Softwaregiganten Microsoft vil ta en større del av spillkonsollmarkedet og ruller nå ut en reklamekampanje på 730 millioner kroner for Xbox.

Det er mange om benet i markedet for videospill. Sony har sitt PlayStation, mens Nintendo har GameCube og i fjor lanserte softwaregiganten Microsoft sin konsoll Xbox. Nå blir kampen om markedsandelene hardere.

Ifølge det amerikanske reklametidsskriftet Advertising Age satser Microsoft 100 millioner dollar, over 730 millioner kroner, i en ny kampanje for å ta en større andel av maredet som verdsettes til i underkant av 80 milliarder kroner.

Ifølge AdAge er kampanjen utviklet av det WPP-eide Landor Associates, og har som må å posisjonere Xbox som en "kraftig sosial katalysator" som kan binde folk sammen.

- Det er bra å spille sammen, er slagordet i kampanjen som har aldersgruppen 14 til 34 år som målgruppe.

Printdelen av kampanjen startet i USA 4. august, TV-kampanjen starter 25 august, mens den internasjonale delen av kampanjen rulles ut i september.

Det er Sonys Playstation som har den største markedsandelen i dette markedet, med over 50 prosent. Microsoft er den nest største aktøren, mens Nintendo har tatt en tredjeplass.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere