RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Ny prisrekord for reklame

Finalen i den amerikanske fotballigaen årets fjernsynsbegivenhet i USA, noe TV-kanalene vet å ta seg betalt for. Aldri før har det vært så dyrt å reklamere på fjernsyn.

Det er ventet at mer enn 90 millioner amerikanere vil benke seg foran skjermene når finalen gå av stabelen 1. februar.

Fjernsynskanalen CBS har rettighetene til sendingen, og har solgt 54 reklameblokker til kampen. For den som har penger til overs er det fremdeles muligheter, 8 blokker er fremdeles ikke solgt. Disse vil trolig selges noe billigere siden disse plasseres i fjerde og siste omgang.

I gjennomsnitt har annonsørene betalt 200 000 kroner for hvert sekund reklame. En blokk på 30 sekunder er i gjennomsnitt blitt solgt for 15 millioner kroner. Dersom alle reklameblokkene og gjennomsnittsprisen holder seg, vil det innebære reklameinntekter på 930 millioner for CBS, skriver Kampanje.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere