RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Ny vår for Hasselhoff

Sist oppdatert:
Sony BMG har bestemt seg for å relansere den avdankete TV- og popstjernen David Hasselhoffs «Best of»-CD. Telenor har nemlig sørget for økt etterspørsel igjen.

- Ja, det stemmer. Det kommer faktisk folk og spør etter David Hasselhoff, forteller butikksjef i Playcom i Bergen Storsenter, Robin Mortensen og ler.

Han, og flere andre som jobber i platebutikker i Bergen, har måttet si nei til mange som har etterspurt den gamle 80-tallshelten. Men lykkeligvis kan det nå snu, når Sony BMG denne uken har sendt ut nye cd'er til butikkene. Den store relanseringen av «The very best of David Hasselhoff» kommer snart til en butikk nær deg!

Telenor har skylden
Den nye våren for Hasselhoff skyldes i det store og det hele den pågående Djuice-reklamen fra Telenor, der Hasselhoff synger «I've been looking for freedom» med stor innlevelse. Mens de som opplevde 80-tallet grøsser i skam, har ungdommen trykket den fallerte stjernen til sitt bryst. Etter reklamen begynte å rulle over skjermene, har sangen tatt over spillelistene på Svisj, og russ.no skryter vilt av mannen. Noen har også tatt ansvar, og laget techno-remiks av sangen, for å gi den et mer tidsriktig lydbilde.

Det har vært rent gull for Hasselhoff, som i 2002 solgte beskjedne 103 eksemplarer av samle-cd'en i Norge.

- Det hadde vært kult om vi fikk solgt 1000 eksemplarer, sier markedssjef i Sony BMG, Erik Eken, som altså ikke har de aller største ambisjonene for relanseringen, til tross for pågangen i platebutikkene.

- David Hasselhoff var ikke den vi hadde øverst på listen i år, for å si det sånn, men etterspørselen har gjort at vi nå reaktiverer ham. Det vil si at vi har tatt ham inn på lager igjen, og er klare til å ta imot bestillingene.

Ble overrasket
Eken innrømmer at han ble overrasket over låtvalget, da Telenor ba om "I've been looking for freedom". Likevel syntes han det var et godt valg.

- Vi plukket ut den sangen for humoristisk og ironisk effekt. At den har gitt Hasselhoff en ny opptur er jo bare flott, men det sier nok mest noe om reklamens makt, sier informasjonssjef i Telenor, Atle Lessum lattermildt.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere