RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

OBOS-sjefen liker puppereklame

Sist oppdatert:
OBOS-sjef Martin Mæland humrer og ler av selskapets puppereklame, tross kraftig motbør fra Forbrukerombudet og Markedsrådet. - Jeg har inntrykk av det har blitt litt kultgreie over den, mener Mælan
«Attraktiv og velholdt, med bl.a. nye balkonger og enkel adkomst», var overskriften over OBOS-reklamen, som viste en særdeles barmfager kvinne med dyp utringning.

Forbrukerombudet og Markedsrådet syntes ikke dette var morsomt, og annonsen er nå dømt for å være i strid med markedsføringsloven, melder Dagbladet.

Men OBOS-sjef Martin Mæland morer seg fortsatt.

- Jeg synes fortsatt annonsen var morsom og jeg angrer overhodet ikke på at vi brukte den. Vi var svært godt fornøyd med kampanjen da den pågikk og det er vi fortsatt, sier han til avisen.

- Annonsene har blitt videresendt på nettet i stor stil, også utenlands. Jeg har inntrykk av det har blitt litt kultgreie over den, humrer Mæland.

De av annonsene i serien som viste menn, har ikke fått noen klager og er ikke dømt, for eksempel denne, under tittelen "Oppussingsobjekt".

Men uansett velger OBOS nå å kjøre safe:

- Neste OBOS-kampanje viser godt påkledde eiendomsmeglere på jobb i vinterkulda, sier konsulent Roald Ankerstad i reklamebyrået New Deal, som laget kampanjen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere

Mest lest