RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(Youtube)

Over ti millioner har sett på denne gutten fra Son

Sist oppdatert:
Les om Joakim og andre nordmenn som har gjort suksess på Youtube.

26-åringen sponses av Red Bull og har et filmklipp på YouTube som er vist over ti millioner ganger. Se filmklippene av Joakim og andre nordmenn som har gjort det bra på Youtube nederst i saken.

Vestby Avis tok turen til Oslo og møtte Songutten som innrømmet en ting angående wingsuit-karrieren hans:

– Jeg er alltid litt redd, men det er sunt. Man må ikke glemme at det er en farlig sport. Når jeg står på fjellet, så ser jeg meg ut en linje og hopper ut på linjen jeg tenker på. Jeg har hatt et par episoder som har vært litt skumle. En gang stakk det ut en sten jeg ikke hadde sett, men det gikk da bra, forteller Jokke.

26-åringen fra Son fikk interessen for ekstremsporten for snart seks år siden, etter at han hadde blitt invitert med på et fallskjermkurs. Ikke lenge etter hoppet han sitt første basehopp.

Fartsfantomet har gjort det såpass bra at han kan leve av å hoppe ved hjelp av store sponsorer som Red Bull, GoPro og spillselskapet Betsafe.

Både filmteam, reklameprodusenter og Hollywood-industrien betaler gode penger for å få bruke Jokke i egne produksjoner. Hovedpersonen selv synes han er heldig som kan reise rundt i verden og leve ut drømmen sin som vingedraktflyver.

Andre nordmenn som har gjort det bra på Youtube:

Basse Andersen ble kjent som den ekstremt lettskremte mannen som brøler og kaster seg langflat har blitt et YouTube-fenomen. I skrivende stund har videoen, med navnet «The most easily scared guy in the world?» blitt sett av over to og en halv million mennesker.

Denne videoen, som har gått verden rundt og fått over en halv million treff siden den ble lagt ut på Youtube i juni, viser en gutt som fikk smake sin egen medisin da han uttalte seg om jenter og fotball.

I 2007 ble Magne Strømmen en av Norges mest kjente YouTube-kjendiser etter å ha slått gjennom med en video hvor han tester ut diverse krydder. Over 1,6 millioner mennesker har sett denne filmen:

Musikkvideoen «Poker Face» med Lady Gaga har blitt sett av nesten 150 millioner mennesker. Produsenten av den eksperimentelle videoen er norske Ray Kay.

Vi kommer ikke utenom det som lenge var tidenes mest sette videoklipp, nemlig Justin Biebers «Baby» - også produsert av norske Ray Kay.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere