RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Linn de Lange

Overraskende fra KappAhl

Dette er faktisk verdt turen innom butikken.

(SIDE2): KappAhl lanserer i april en ny kolleksjon under navnet «Vintage Stories». Denne har potensial til å gi kjeden den ansiktsløftningen den sårt kan trenge.

//SE BILDER AV KOLLEKSJONEN NEDERST I ARTIKKELEN//

Lyse pasteller, romantiske blonder, søte referanser og uskyld – ikke akkurat synonymer man forbinder med KappAhl, kleskjeden med det noe «kjerringaktige» imaget. Undertegnede ble imidlertid positivt overrasket over den lovende vårkolleksjonen da den ble presentert torsdag.

Romantisk tilbakeblikk
- Våre designere har latt seg inspirere av filmer og gamle fotografier. De har oppsøkt second hand-butikker og lett seg fram til plaggenes historie og bakgrunn, det ekte og genuine, sier Carina Ladow som er sjef for KappAhl Dame.

LES MER OM MOTE HER

Storytelling
Plaggene er imidlertid bare inspirert av second hand, og er ikke vintage selv om de kan se slik ut. Med vært plagg følger en påskrift som forteller dets unike, dog fiktive, historie.

På bildene som viser kolleksjonen figurerer en av KappAhls innkjøpere, blir vi fortalt. Totalinntrykket av kolleksjonen og presentasjonen av den bringer assosiasjonene til 1920-tallets Hollywoodfilmer og filmstjerneglamour.

Begrenset opplag
Kolleksjonen består av rundt 30 artikler og spenner fra bluser, kjoler og skjørt til diverse tilbehør. «Vintage Stories» blir å finne i samtlige KappAhl-butikker fra begynnelsen av april.

Hver vare kommer i et begrenset opplag og det er med å sette et litt mer eksklusivt preg over det hele.

Evner å fornye seg
KappAhl er ikke den eneste billigkjeden som fornyer seg selv, det er ikke lenge siden Cubus skiftet ham og totalrenoverte både logo, image og klær. Disse kjedene har en tendens til å falle bakpå i forhold til de mer trendy motebutikkene, og den yngre målgruppen uteblir fra kundemassen.

- Med denne kolleksjonen håper vi å integrere KappAhl inn i folks handlerunde. Vi ønsker at butikkene skal være et fast og naturlig sted å gå innom når shoppingrunden skal tas, sier motepresseansvarlig i KappAhl Eileen Antonsen til Side2.

Og fortsetter kjeden som dette ser vi ikke bort fra at det kan bli nettopp slik. Vi skal i hvert fall gi KappAhl en ny sjanse – om vi husker det ...

Siste nytt fra Side2, besøk forsiden akkurat nå!

1641

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere