RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

P4 dumper reklamepriser

Sist oppdatert:
P4 forbereder seg på den store radiokampen neste år og dumper allerede prisene med 20 prosent seks uker før nyttår.

Fra i dag er det mulig å kjøpe radioreklame på P4 til 2004-pris, skriver P4 i en pressemelding.

I praksis betyr det at prisene senkes med 20 prosent i årets siste seks uker. I tillegg innfører P4 lyttergaranti for neste år. P4 lover minst 800.000 daglige lyttere neste år.

– Nå er vi helt klare med det radioproduktet vi skal selge til neste år. Alle programmene er lansert, prislistene utarbeidet og ingen trenger å være i tvil om hvordan P4 skal høres ut til neste år. Derfor ser vi ingen grunn til å vente med å innføre de nye prisene. Vi synes det er hyggelig å la kundene våre få litt ekstra de siste ukene P4 er alene på banen som kommersiell riksradio, sier P4s salgsdirektør Trond Killingstad i meldingen.

Lyttergaranti

I tillegg innfører P4 en lyttergaranti på 800.000 daglige lyttere i 2004.

– Vi skal få med oss lytterne over på nye frekvenser, og er ikke redde for øket konkurranse. Det blir bare morsomt. Vi har en realistisk målsetting om at P4 vil beholde 800.000 daglige lyttere til neste år. Derfor kan vi allerede nå love annonsørene en lyttergaranti på denne lytteroppslutningen, sier Killingstad.

Lyttergarantien sikrer annonsørene kompensasjon i form av et større antall spotter, dersom P4 ikke oppnår en lytteroppslutning på minst 800.000 daglige lyttere.

P4 har i dag 1,1 millioner daglige lyttere. 200.000 av disse mister muligheten til å ta inn P4 når kanalen skal over på nye frekvenser. I tillegg har P4 beregnet et frafall på ytterligere 100.000 lyttere som følge av øket konkurranse. P4 har da estimert at de vil stå igjen med 800.000 daglige lyttere neste år.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere